niedziela, 17 maja 2020

Ciasto rabarbarowe - kolejne odkrycie Koali :)


Dzień dobry Kochani,
Pewnie wiecie, ale ostatnio brakuje mi czasu na pisanie bloga.
Gdyby nie to ciasto i Wasze pytania o przepis, nie otworzyłabym mojej strony.
Rabarbar, czyli rzewień ogrodowy,
Rabarbar zawiera dużo witaminy C oraz soli mineralnych, zebrane ogonki liściowe nadają się na przetwory – można z nich robić kompoty, soki, wina bądź dodawać do ciast. Rabarbar ma działanie przeciwzapalne, przeczyszczające, jest źródłem błonnika, dzięki czemu reguluje procesy trawienia, estrogenne.Dodatkowo po upieczeniu wytwarza się w tej roślinie polifenol, który zapobiega rozwojowi komórek rakowych. Ma też właściwości przeciwutleniające oraz antyalergiczne, wpływa korzystnie na funkcjonowanie układu krwionośnego.

Jednak nigdy wcześniej nie zainteresowałam się nim, 
ponieważ nie przepadałam za charakterystycznym kwaśnym smakiem.
Do dzisiaj :)


W moim ogrodzie rabarbar ma swoje miejsce i rośnie bardzo dorodnie.
Mimo, że nie korzystam z jego dobrodziejstw, zawsze jest odpowiednio traktowany i pielęgnowany. Kocham jego piękne, ogromne liście, służy również jako cierpliwy model do sesji fotograficznych.
O tej porze roku dopiero pokazuje nam swą urodę i jeszcze jest mocno kwaśny, ale kiedy tylko słońce i ciepło zacznie go obdarowywać słodyczą, będzie bardziej przyjazny dla podniebienia.
Nie wiem tego ja, ale tak mówi moja Mama :)

Tak więc pora na mój przepis:
Składniki :)
rabarbar - ok.50 dag, czyli jakieś 6 - 7 gałązek bez liści
4 całe duże jaja
1 szklanka cukru pudru 
torebka cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 szklanki oleju roślinnego lub roztopionego masła
1 1/2 szklanki mąki pszennej
do posypania:
cukier puder, karob, przyprawa do piernika, brązowy cukier - ilości według uznania.

Sposób przygotowania:
Rabarbar myjemy, osuszamy i kroimy w plasterki ok.1/2 cm.
Całe jajka ubijamy mikserem wraz z cukrem pudrem oraz cukrem waniliowym na gładką masę - długo, ok.10 minut.
Do puszystej masy wlewamy baaardzo wolno, cieniutkim strumieniem olej lub roztopione masło.
Następnie stopniowo, wsypujemy 
zmieszaną mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną.
Całość dokładnie mieszamy mikserem.
W tym czasie rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni lub 
175 stopni z termoobiegiem.
Gęste ciasto wykładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia 
i równomiernie rozkładamy rabarbar.
Posypujemy brązowym cukrem i przyprawami do piernika.
Wkładamy do piekarnika na ok.45 minut.
Kiedy upieczone ciasto wyjmiemy, posypujemy dodatkowo karobem
i dość obficie cukrem pudrem.
Ja lubię bardzo aromatyczne ciasta, ale jeśli nie lubicie przypraw do piernika, nie musicie ich użyć.
I to wszystko :)

Ciasto jest pyyyszne <3 
SMACZNEGO <3



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz